Klachtencommissie

De klachtencommissie GGZ NHN bestaat uit personen die niet in dienst zijn van GGZ Noord-Holland-Noord. De gedachte daarachter is dat hierdoor een onafhankelijke klachtbehandeling is gewaarborgd.

Met een beperkt aantal klachten kunt u terecht bij de klachtencommissie:

  • een klacht over de behandeling door GGZ NHN in het kader van de Jeugdwet of
  • indien u gedwongen zorg ontvangt in het kader van de Wet verplichte GGZ (WvGGZ) of hebt ontvangen (Wet Bopz)


Procedure Wet Verplichte GGZ

Uw klacht zal zo snel mogelijk ingepland worden voor een hoorzitting. De commissie bestaat uit een voorzitter, jurist en psychiater. Na de hoorzitting ontvangt u een mondelinge- en later een schriftelijke uitspraak van de commissie. Voor meer informatie over de procedure zie het reglement van de klachtencommissie.

Procedure Jeugd 

De commissie probeert klachten altijd zo snel mogelijk te plannen voor behandeling. Bij een hoorzitting zit er altijd een voorzitter en een jurist in de commissie en een derde lid. Voor meer informatie over de procedure zie het reglement van de klachtencommissie.

Procedure Bopz

 Wanneer u bij GGZ NHN verblijft op basis van een rechterlijke machtiging en u een klacht heeft in het kader van de Wet BOPZ kunt u dit reglement raadplegen.

Klachtenformulier

Een officiële klacht moet schriftelijk worden ingediend. U kunt hier het klachtenformulier downloaden, welke u vervolgens per post of e-mail kunt opsturen naar de klachtencommissie. Met vragen kunt u terecht bij de secretaris van de klachtencommissie.

Uitspraken klachten

Uitspraken van de klachtencommissie in het kader van de WvGGZ zullen worden gepubliceerd op de pagina Uitspraken klachtencommissie.

Contactgegevens klachtencommissie

Postadres
Postbus 18
1850 BA Heiloo

Telefoonnummer
Telefonisch is de klachtencommissie iedere werkdag tussen 9.00 en 12.30 uur bereikbaar.

072 53 12 340 of

072 53 12 361

Email
klachtencommissie@ggz-nhn.nl

Formulier
U kunt ook het Klachtenformulier voor cliënten onder de knop gebruiken om uw melding kenbaar te maken. 

Wij helpen u graag verder

Stel uw vraag aan GGZ NHN per mail

U kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord. 

Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.

Liever bellen?

Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.

Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van ma t/m vrij van 08:30 - 17:00 uur op telefoonnummer

088 65 65 010 

Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!

Aanmelden bij GGZ NHN

Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten en BIG-geregistreerde psychologen) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via:

  • het Huisartsen Informatie Systeem (HIS)
  • Zorgdomein
  • de online aanmeldformulieren GGZ NHN op deze website.
  • telefonisch via aanmeldpunten GGZ NHN