GGZ NHN heeft een klachtenfunctionaris waar je terecht kunt met jouw onvrede of klacht. Deze functionaris is bij GGZ NHN in dienst, maar doet zijn werk zonder dat GGZ NHN zich ermee bemoeit.
Een klachtenfunctionaris helpt bij het vinden van een zo goed mogelijke oplossing van de klacht voor jou, maar óók voor GGZ NHN.
Wat de klachtenfunctionaris precies voor je kan betekenen, verschilt per klacht. Soms maakt deze jou alleen wegwijs binnen GGZ NHN of geeft jou informatie. Soms heeft de klachtenfunctionaris een actievere rol. De functionaris regelt dan een gesprek met jou en de medewerker waarover je klaagt en kan de klachtenfunctionaris mediaten. Samen zoeken jullie dan naar een oplossing.
Mocht het niet lukken om een passende of bevredigende oplossing te vinden, dan kan de klachtenfunctionaris jouw klacht doorgeven aan de raad van bestuur van GGZ NHN. De raad van bestuur zal vervolgens – na onderzoek door bijvoorbeeld de juridisch adviseur of geneesheer-directeur – een schriftelijke beslissing nemen of oordeel geven over de klacht. Soms kiest de Raad van Bestuur ervoor zich te laten adviseren door de 'Wvggz klachtencommissie' voordat zij het besluit neemt.
Bekijk het stappenplan Klachtenfunctionaris
Lees het klachtenreglement GGZ Noord-Holland-Noord.
In verband met de feestdagen is er van maandag 23 december tot en met vrijdag 3 januari geen klachtenfunctionaris aanwezig. Vanaf maandag 6 januari helpen wij u graag weer. |
Wanneer je het niet eens bent met de uitspraak van de raad van bestuur, dan kun je een officiële klacht bij de onafhankelijke geschillencommissie GGZ indienen.
LET OP: houd rekening met het volgende als je een klacht bij de geschillencommissie GGZ indient:
De uitspraken van de Geschillencommissie GGZ staan op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/uitsprakenoverzicht.
Uitgebreide informatie over de werkwijze van de Geschillencommissie GGZ en hoe een klacht moet worden ingediend, is te vinden op de website https://www.degeschillencommissiezorg.nl.
Bij voorkeur ontvangen wij de klacht via het formulier dat u via onderstaande knop kunt downloaden. Als u aangeeft dat u contact wilt, streven we ernaar binnen een week te reageren.
Per mail is de klachtenfunctionaris bereikbaar op:
Telefonisch is de klachtenfunctionaris iedere werkdag tussen 9.00 en 12.30 uur bereikbaar.
U kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord.
Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.
Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.
Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer
Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!
Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten en BIG-geregistreerde psychologen) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via: