Contrast
Onderstrepen

De online polikliniek

Bij Jeugd & Gezin bieden wij online diagnostiek en behandeling. Een deskundig team van zorgprofessionals staat voor je klaar, zodat jij in je eigen omgeving contact kan hebben met je behandelaar. Je bepaalt zelf wanneer een afspraak jou het beste uitkomt, passend bij je lesrooster of sport- of vrijetijdsbesteding. In jouw vertrouwde omgeving ga je in gesprek met een van onze collega’s van de online poli, via laptop of telefoon.

Online behandeling, werkt dat wel?

Je kunt bij GGZ NHN Jeugd & Gezin ervoor kiezen om diagnostiek en behandeling online uit te voeren. De afspraken zijn dan niet op locatie, maar via videobellen. Is online zorg net zo goed als zorg op locatie? Uit onderzoek is gebleken van wel. Onze ervaring is ook dat de zorg die wij geven vanuit de online poli net zo goed is als op locatie. De kinderen en jongeren werken online in een beschermde behandelomgeving die ze gedeeltelijk zelf kunnen vormgeven. De regie ligt hierdoor bij de cliënt.

Bij de online polikliniek wordt er op dezelfde manier gewerkt als op locatie. Het team bestaat uit verschillende behandelaren, zoals

  • Psychiaters
  • Klinisch psychologen
  • GZ-psychologen
  • Psychologen
  • Verpleegkundig Specialisten
  • GGZ-agogen
  • Systeemtherapeuten
  • Beeldend therapeuten

Er wordt nauw samengewerkt: onze zorgprofessionals kijken ieder vanuit hun eigen expertise hoe ze jou en je ouders de beste zorg kunnen bieden. Er is altijd één behandelaar die de regie heeft en je hebt een vast contactpersoon.

Er zijn verschillende vormen van behandeling mogelijk, zoals individuele behandeling, gezinsbehandeling en/of ouderbegeleiding. Jij bepaalt samen met je ouders en de behandelaar(s) hoe de behandeling vormgegeven wordt. We richten ons op het herstel van de klachten en sluiten aan bij de krachten en mogelijkheden die er zijn bij jou en jouw omgeving.

Daarnaast werken we herstel- en ontwikkelingsgericht. Dit houdt in dat je zoveel mogelijk zelfstandig je leven weer kan oppakken zowel thuis, op school, als met je vrienden en bij sport. Jij hebt de regie over jouw behandeling waarbij wij vanuit vertrouwen jouw veerkracht stimuleren.

Veelgestelde vragen online polikliniek

Wat kan ik verwachten na aanmelding voor de online poli?

Na aanmelding ontvang je een uitnodiging met een link voor een intakegesprek. Vervolgens krijg je een advies voor jouw behandeling. Afhankelijk van jouw hulpvraag en problematiek wordt er gekeken welke behandelaar jou het beste kan helpen. Ouders kunnen ouderbegeleiding aangeboden krijgen. Zij hebben dan hun eigen afspraken met veelal een andere therapeut. Ook is het mogelijk om elkaar allemaal online te spreken in een gezinsgesprek.

Hoe gaat een behandeling online in zijn werk?

Je volgt jouw online behandeling via een link die je van je behandelaar ontvangt. Zo kom je op een beveiligd platform waarmee je kunt videobellen met jouw behandelaar. De tijden en hoe vaak jouw behandeling plaatsvindt, spreek je zelf af met je behandelaar. Jouw behandelaar stuurt jou per e-mail een uitnodiging voor de videobelafspraak.

Wat heb ik nodig voor mijn online behandeling?

  • Een laptop, tablet of mobiel met camera en microfoon
  • Een goed werkende internetverbinding
  • Een rustige omgeving waar je ongestoord aan de slag kunt

Zijn er naast videobellen nog meer online mogelijkheden?

De mogelijkheden binnen het online behandelen zijn verschillend, denk hierbij ook aan het doen van onderzoek of advisering. Er kan gebruik worden gemaakt van verschillende e-health programma’s die jou helpen in de behandeling.

Welkom bij ons team!

Onze collega's hebben allemaal jarenlange ervaring in het werken met kinderen, jongeren en hun gezinnen. Jouw hulpvraag staat centraal. Samen gaan we kijken wat we voor je kunnen betekenen. Er zullen nu dingen zijn waar je soms tegen aanloopt of die je moeilijk vindt, daar helpen we je graag bij verder. Even belangrijk is het dat we aandacht hebben voor de dingen die al goed gaan bij jou, jouw sterke kanten, je talenten en hoe we die zo goed mogelijk in kunnen zetten, op weg naar herstel. We hebben contact via beeldbellen en aanvullend maken we gebruik van ondersteunende e-health programma’s.

In de behandeling vinden we het belangrijk dat je je op je gemak voelt en ervaart dat er naar je geluisterd wordt. Hoewel wij het in behandelingen gaan hebben over serieuze en lastige problemen, waardoor het soms ook zwaar is, vinden we het ook belangrijk dat er ruimte is voor andere dingen om even te ontspannen. De nadruk ligt erop dat jij je beter gaat voelen. We kijken er naar uit jou te ontmoeten.

Wij helpen u graag verder

Stel uw vraag aan GGZ NHN per mail

U kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord. 

Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.

Liever bellen?

Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.

Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer

088 65 65 010 

Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!

Aanmelden bij GGZ NHN

Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten en BIG-geregistreerde psychologen) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via: