Informatie voor cliënten van GGZ NHN over coronamaatregelen

donderdag 24 februari 2022 10:00 uur

Vanaf vrijdag 25 februari 2022 gaan in Nederland verregaande versoepelingen in. Bij GGZ Noord-Holland-Noord voeren we de versoepelingen op maat door. Om goede zorg te kunnen blijven leveren willen we besmettingen onder medewerkers en cliënten zo veel mogelijk voorkomen. Per locatie kunnen de maatregelen daarom ook verschillen.

Het dringende advies is om u te houden aan de basismaatregelen.

  • draag een mondkapje
  • geef elkaar de ruimte, 1,5 meter blijft een veilige afstand
  • regelmatig handenwassen
  • hoesten en niezen in de holte van uw elleboog
  • schud geen handen

We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over uw behandeling.

Behandeling op locatie

Er zijn allerlei maatregelen getroffen op onze locaties om u weer te verwelkomen.

Als u onze locaties bezoekt, is het dringende advies een mondkapje te dragen in ieder geval als u rondloopt. Bij binnenkomst op een van onze locaties en bij huisbezoek, doen wij een check of u (of andere personen in uw huishouden) gezondheidsklachten zoals verkoudheid, hoesten, koorts en/of luchtwegklachten heeft.

Heeft u verkoudheidsklachten?

Heeft u verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn hoesten, koorts of verhoging, benauwdheid of kortademigheid plotseling verlies van reuk of smaak? Dan vragen wij u niet naar onze locatie te komen. Neem contact op met uw behandelaar zodat u samen kunt kijken op welke manier de afspraak wel kan plaatsvinden.

In deze korte video's vertellen we u hoe dat in zijn werk gaat.


Ook huisbezoeken behoren tot de mogelijkheden.
In deze korte video vertellen we u hoe dat in zijn werk gaat.

Bezoek aan familie en naasten van cliënten

Clienten die verblijven op een van onze locaties mogen bezoek ontvangen. Voor zowel de client als de bezoeker geldt dat zij geen verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn hoesten, koorts of verhoging, benauwdheid of kortademigheid plotseling verlies van reuk of smaak mogen hebben als zij op bezoek willen komen. Dit geldt ook voor anderen in het huishouden. Bij één of meerdere klachten kan de bezoeker niet langskomen op locatie.

Als u onze locaties bezoekt voor een bezoek aan uw naaste, is het dringende advies een mondkapje te dragen in ieder geval als u rondloopt.

Tot slot

Met deze maatregelen proberen we te voorkomen dat het coronavirus verder wordt verspreid. We hopen op uw begrip en rekenen op uw samenwerking om zo goed mogelijk om te gaan met deze uitzonderlijke situatie.

Wij houden de situatie nauwlettend in de gaten. Mochten er dingen veranderen, dan laten we dat weten via deze pagina en de social mediakanalen van GGZ Noord-Holland-Noord (Facebook, Twitter, Linkedin en Instagram).

Vragen?

Indien u vragen heeft, verzoeken wij u om dit formulier te gebruiken.

Wij helpen u graag verder

Stel uw vraag aan GGZ NHN per mail

U kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord. 

Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.

Liever bellen?

Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.

Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van ma t/m vrij van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer

088 65 65 010 

Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!

Aanmelden bij GGZ NHN

Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten en BIG-geregistreerde psychologen) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via:

  • het Huisartsen Informatie Systeem (HIS)
  • Zorgdomein
  • de online aanmeldformulieren GGZ NHN op deze website.
  • telefonisch via aanmeldpunten GGZ NHN