De familievertrouwenspersoon is er speciaal voor u. Zij ondersteunt familieleden en naastbetrokkenen van cliënten die bij GGZ NHN in behandeling zijn.
Heb je als naasten vragen of problemen waar je met de zorgverleners niet uitkomt? De familievertrouwenspersoon is er voor jou.
Wanneer ondersteuning vragen?
Bij een crisismaatregel of zorgmachtiging heb je als naaste wettelijk recht op ondersteuning van een familievertrouwenspersoon.
Ben je een naaste van iemand die in zorg is bij GGZ NHN dan kun je ook bij ons terecht als het gaat om vrijwillige zorg.
Je kunt bij ons terecht met vragen over de zorg voor je partner, kind, ouder, broer, zus of vriend. Of als je niet weet waar je moet zijn, een klacht hebt of problemen bij het contact met de hulpverlener of behandelaar. Misschien krijg je de juiste persoon maar niet te pakken. In al deze situaties kun je ondersteuning vragen van een familievertrouwenspersoon.
Wat kan een familievertrouwenspersoon voor je doen?
De familievertrouwenspersoon geeft je informatie, denkt met je mee, geeft advies, kan bemiddelen tussen jou en de hulpverlening en als dat nodig is helpen bij een klachtenprocedure. Dit betekent dat een familievertrouwenspersoon:
Geen verwijzing nodig
Als naaste kun je rechtstreeks en zonder verwijsbrief van de huisarts een beroep doen op de familievertrouwenspersoon. Ook heb je geen toestemming nodig van de patiënt of de behandelafdeling. De dienstverlening is gratis.
Je kunt een afspraak maken op een plek die je prettig vindt. Dit kan een behandellocatie zijn, maar bijvoorbeeld ook bij je thuis.
Vertrouwelijk en onafhankelijk
De familievertrouwenspersoon maakt van jouw hulpvraag een dossier. Daarin neemt hij alleen de persoonsgegevens op die nodig zijn om je hulpvraag te behandelen. Niemand mag dit dossier inzien behalve de familievertrouwenspersoon en jijzelf. Ook de behandelaars niet. De familievertrouwenspersoon is in dienst van een apart stichting en werkt onafhankelijk.
Meer informatie vind je op de website van de familievertrouwenspersonen.
Familievertrouwenspersoon ondersteunt familieleden en naastbetrokkenen van cliënten die bij GGZ NHN in behandeling zijn. De familievertrouwenspersoon geeft u advies en is voor u een luisterend oor. Zo nodig kan zij bemiddelen bij knelpunten tussen u en de betrokken partij(en).
U kunt direct contact opnemen met
Myrna Seekles:
telefoon 06 51 63 97 37, via email m.seekles@familievertrouwenspersonen.nl
U kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord.
Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.
Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.
Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van ma t/m vrij van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer
Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!
Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten en BIG-geregistreerde psychologen) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via: