Contrast
Onderstrepen

Het verhaal van Moos (teamleider en SPV bij de SEPH)

Het werk op de crisisdienst is vanaf het begin van de coronacrisis aangemerkt als ‘kritisch bedrijfsproces’. De afdeling moet te allen tijde doordraaien.

Moos werkt als teamleider en sociaal psychiatrisch verpleegkundige op de Spoedeisende Psychiatrische Hulp (SEPH). Hier komen de meldingen binnen van mensen die acuut psychische hulp nodig hebben. 

Anticiperen

"Bij een psychiatrische crisis wordt van te voren door de triagist uitgevraagd of een cliënt corona-symptomen heeft (hoesten, koorts). Als dit het geval is bekijken we of we de beoordeling telefonisch of via beeldbellen kunnen doen. Zo niet, dan gaan we erheen en maken we gebruik van onze beschermingsmiddelen. We komen in deze tijd wel voor nieuwe uitdagingen te staan waarop je moet anticiperen. Collega’s die laatst naar het huis van een verwarde cliënt moesten, troffen daar een gezelschap in feeststemming aan. Er werd geweigerd afstand te houden ondanks dringend verzoek van onze collega’s. We leren hiervan en het beleid is dat we in zo’n situatie weggaan, om de veiligheid te waarborgen. Er wordt nu ook standaard vooraf gevraagd hoeveel mensen er aanwezig zijn en of het huis groot genoeg is om 1,5 afstand te houden."

Voorbereid

"Omdat ons werk altijd moet doorgaan, hebben we noodscenario’s beschreven. Daarin staat hoe te handelen als we te maken krijgen met grote uitval van medewerkers. We hebben een oproeplijst gemaakt van (oud) medewerkers die in het verleden ervaring hebben opgedaan bij de crisisdienst. Het was een hectische start maar inmiddels loopt het goed. We hebben nog geen zieken en we draaien op volle toeren."

Cohesie

"Bij de crisisdienst zie je je collega’s niet vaak omdat je met koppels werkt (een arts en SPV‘er) en ook wisseldiensten draait. We hebben altijd een hecht team gehad, maar ik merk dat de cohesie nu nog meer toeneemt. Iedereen is erg betrokken en zorgt voor elkaar. Er zijn nu collega’s zelf mondkapjes aan het maken voor het hele team (want de voorraad is beperkt). We zijn ook een groepsapp gestart voor alle werkgerelateerde zaken. Zodat we elkaar goed op de hoogte houden en snel kunnen handelen. Daarnaast zijn we ook een “babbel app” gestart om de humor erin te houden. Dus alle flauwe coronagrappen komen op deze babbelapp voorbij. Dit is echt nodig want humor trekt je door deze bizarre tijd heen!"

Lees ook het verhaal van Moos over werken bij spoedeisende psychiatrische hulp in tijden zonder corona.

Vragen over werken bij GGZ NHN?

Vraag het onze recruiters

Heb je een vraag over een van onze vacatures of staat er momenteel geen interessante vacature voor jou tussen, maar heb je wel interesse om bij GGZ NHN te werken? Bel, mail of whatsapp met een van onze recruiters:

Charis Nieuwenhuis recruiter Charis Nieuwenhuis 
tel: 06 33 05 23 25 of mail
Sebastiaan van Bruggen recruiter Sebastiaan van Bruggen
tel: 06 30 66 23 42 of mail

Of vul onderstaand contactformulier in. 

P&O Servicedesk

Heb je een vraag over je sollicitatie of over de sollicitatieprocedure, neem contact op met onze P&O Servicedesk op:

Telefoonnummer
072 531 27 77

Leuke vacature gezien en heb je er inhoudelijk vragen over? Je kunt de contactpersoon die genoemd staat in de vacature altijd bellen!