Contrast
Onderstrepen

Het verhaal van Marjolein (klinisch psycholoog)

“Toen de maatregelen rondom corona bekend werden, ben ik meteen in actie gekomen. De eerste sessie van mijn groepstherapie was op dinsdagmiddag; op maandag heb ik alles geregeld dankzij onze goede helpdesk die zelfs in de avond bereikbaar was. Het lukte!! Tot grote tevredenheid begonnen we op dinsdag de groepstherapie en zagen we elkaar ‘live’ via LifeSize.

Doorgaan met de behandeling is voor mij en de cliënten ontzettend belangrijk. Doel van de groepstherapie die ik geef is namelijk het zoeken van verbinding en in contact zijn met anderen. Dat kan nu op deze manier. Bijzonder was om elkaar via een ander medium te zien en te ervaren. De warmte en betrokkenheid was gelukkig ook voelbaar via beeldbellen. Voor één groepslid bleek het geluid van videobellen te heftig vanwege tinnitus. Voor hem hebben we gekeken naar een andere oplossing om te werken aan zijn doelen en beter te worden.

In de individuele behandelingen begeleid ik een cliënt met autisme die veel behoefte aan structuur en voorspelbaarheid. Er verandert nu veel in zijn wereld, zijn vaste boodschappen zijn nu bijvoorbeeld wel eens op in de supermarkt. Hij had behoefte aan continuïteit van de behandeling en via beeldbellen probeerde ik hem dit te bieden. Het beeldbellen lukte in eerste instantie niet en dat leidde tot stress. Toch heb ik volgehouden. De tweede poging ging meteen goed, met 1 klik op de link in de e-mail hadden we face to face contact. We zagen elkaar zitten in onze eigen omgeving en konden de behandeling voortzetten zoals we gewend waren.

In deze tijd kijken we meer in elkaars privéleven; dit lijkt ons allemaal wat losser te maken. We moeten samen zoeken naar oplossingen om zaken die voorheen zo gewoon waren, voort te zetten. Het vraagt om improvisatie, dingen gaan niet in 1x goed. Samen kijken we hoe er het beste uit kunnen halen. Behandelaren hebben de neiging om hoge eisen aan zichzelf te stellen: de behandeling moet goed lopen, je moet kwaliteit bieden en in de eigen spreekkamer lijkt alles onder controle. Dat werkt nu anders en maakt ook dat we meer samen -de cliënt en ik- verantwoordelijk zijn voor het resultaat.”

Vragen over werken bij GGZ NHN?

Vraag het onze recruiters

Heb je een vraag over een van onze vacatures of staat er momenteel geen interessante vacature voor jou tussen, maar heb je wel interesse om bij GGZ NHN te werken? Bel, mail of whatsapp met een van onze recruiters:

Charis Nieuwenhuis recruiter Charis Nieuwenhuis 
tel: 06 33 05 23 25 of mail
Sebastiaan van Bruggen recruiter Sebastiaan van Bruggen
tel: 06 30 66 23 42 of mail

Of vul onderstaand contactformulier in. 

P&O Servicedesk

Heb je een vraag over je sollicitatie of over de sollicitatieprocedure, neem contact op met onze P&O Servicedesk op:

Telefoonnummer
072 531 27 77

Leuke vacature gezien en heb je er inhoudelijk vragen over? Je kunt de contactpersoon die genoemd staat in de vacature altijd bellen!