Het verhaal van Monique (administratie IHT-team Alkmaar)

De administratieve ondersteuners van het Intensive Home Treatment (IHT)-team zorgen ervoor dat alle cliëntgegevens correct in het dossier staan en dat de gewerkte uren van de behandelaars op de juiste manier staan geregistreerd. Monique van der Voorst is een van hen. “In deze functie kan ik op mijn manier iets bijdragen aan de maatschappij”.

Ze werkte ruim 16 jaar in het bedrijfsleven en heeft een bedrijfseconomische achtergrond. Toch vond ze in GGZ Noord-Holland-Noord (GGZ NHN) de werkgever waarbij ze het verschil kan maken. Monique: “Ik ben bewust op zoek gegaan naar een baan bij een maatschappelijk relevante organisatie. Ik zag een leuke functie bij GGZ NHN, maar tot mijn verbazing boden ze me na het sollicitatiegesprek een andere functie aan. “We denken dat dit beter bij je past,” was het argument. “En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik werk hier nu 1,5 jaar met heel veel plezier.”

Complex

“Administratie is administratie,” vertelt Monique. “Het gaat erom dat je de stromen snapt, dat je ervoor zorgt dat je je geld ontvangt. Bij de ene organisatie is dat ingewikkelder dan bij de andere. Hier is het best wel complex. Wij staan 24/7 voor mensen in crisis klaar, die we zorg verlenen maar van wie we de gegevens òòk compleet moeten registreren om van de zorgverzekeraar de vergoeding te ontvangen. Iedere ochtend bespreken we wat er ’s nachts is gebeurd. Is er een consult voor medicatie aangevraagd, zijn er mensen in crisis aangemeld? Is diegene al bij ons bekend of is het een nieuwe cliënt? Het komt regelmatig voor dat gegevens ontbreken, terwijl er allerlei zaken ter registratie ingevuld moeten worden voor de zorgverzekeraar. Vooral op maandagochtend is het druk door alle meldingen in het weekend.

Teamwork

Het is aan ons om alle gegevens boven tafel te halen, bijvoorbeeld door contact op te nemen met de huisarts of door in systemen te kijken waar zorgverleners -na goedkeuring van de cliënt- informatie delen. Ik werk daar nauw in samen met mijn collega’s. We vullen elkaar goed aan. Een van mijn collega’s is heel analytisch, bij heel complexe zaken kan ik altijd bij haar te rade gaan. Mijn andere collega kent de organisatie als geen ander omdat ze al heel wat jaartjes meedraait. Die kennis heb ik na 1,5 jaar nog niet.

Cliëntgericht

Ik ben me ervan bewust dat ik met mensen werk die niet in de leukste fase van hun leven zitten. Soms krijg ik een cliënt aan de telefoon die niet lekker in zijn vel zit en snel een afspraak wil maken met de behandelaar. Dan wil ik er echt voor zorgen dat dat goed en soepel verloopt. Dat is mijn klantgerichte insteek, die ik heb meegenomen uit mijn commerciële functie.

Flexibel

Ik ben flexibel in mijn werk. Naast mijn baan voor het IHT-team werk ik ook voor het aanmeldpunt. Hier verzorgen we alle inschrijvingen en deze informatie is vaak wel compleet aangeleverd. Ik kan in beide teams invallen als het druk is of bij ziekte. Ik hou van de afwisseling en ik vind het leuk om veel mensen te kennen.

Waardering

Wat ik heel erg waardeer bij GGZ NHN is dat we allemaal vanuit onze kracht onze functie mogen uitvoeren en door elkaar aan te vullen samen het beste resultaat behalen. En daar krijgen wij veel waardering voor. Een goede CAO, leuke attenties tijdens de lockdown… Ik heb echt het gevoel dat ik bij GGZ NHN op mijn plaats zit.”

Vragen over werken bij GGZ NHN?

Vraag het onze wervingsspecialist

Heb je een vraag met betrekking tot de vacatures voor psychiater, GZ-psycholoog, klinisch psycholoog, psychotherapeut, arts, verpleegkundig specialist, spv of verpleegkundige, neem contact op met:

Pamela Heuvelman, wervingsspecialist

Telefoonnummer
06 83 43 74 80

P&O Servicedesk

Heb je een vraag over je sollicitatie of over de sollicitatieprocedure, neem contact op met onze P&O Servicedesk op:

Telefoonnummer
072 53 12 777

Leuke vacature gezien en heb je er inhoudelijk vragen over? Je kunt de contactpersoon die genoemd staat in de vacature altijd bellen!