Hulp bij crisis

Wanneer u in een psychische crisis raakt, of u vermoedt dat u in een psychische crisis raakt, is het van belang dat u snel geholpen wordt.

De crisisdienst van GGZ NHN kan direct behulpzaam zijn in zo’n situatie en een inschatting maken van de problemen. Welke hulp u krijgt is afhankelijk van uw situatie. Elke crisis is immers anders. Samen zoeken we naar de beste oplossing. Het doel is altijd om uw situatie zo snel en goed mogelijk te stabiliseren.

Crisisdienst

De crisisdienst van GGZ NHN kan in geval van crisis op verschillende manieren door u, uw familie of uw huisarts ingeschakeld worden. Als u met spoed hulp nodig heeft, staat hieronder uitgelegd met wie u contact op moet nemen:

Tijdens kantooruren (8.30 uur – 17.00 uur)

  • Bent u bij GGZ NHN ingeschreven? Dan kunt u bij crisis zelf contact opnemen met uw behandelaar of het behandelteam waar in uw behandelaar werkzaam is. U kunt hierover bij de start van de behandeling afspraken maken met uw behandelaar. Heeft u geen direct nummer? GGZ NHN is binnen kantoortijden altijd te bereiken via: 088 65 65 010.
  • Bent u niet bij GGZ NHN ingeschreven? Neem eerst contact op met uw huisarts. Uw huisarts zal zo nodig contact opnemen met GGZ NHN.

Buiten kantooruren

  • Als u ingeschreven staat bij GGZ NHN en u heeft met uw behandelaar afspraken gemaakt over crisisbehandeling, kunt u op basis van deze afspraak zelf telefonisch contact met ons opnemen.
  • Wanneer u niet bij ons staat ingeschreven of u heeft geen specifieke afspraken gemaakt over crisisbehandeling, neem dan bij crisis buiten kantoortijd contact op met de huisartsenpost. De dienstdoende huisarts kan via de meldkamer contact opnemen met de spoedeisende psychiatrische hulp van GGZ NHN.

Kinderen en jeugd tot 18 jaar

Zowel inwoners van Noord-Holland-Noord als professionals kunnen 24/7 bellen met Crisisdienst Jeugd NHN: 088 7778887. Meer informatie over de Crisisdienst Jeugd NHN vindt u op: http://www.crisisdienstjeugdnhn.nl/

Kijk ook op de pagina hulp bij crisis voor kinderen en jeugd.

Crisiskaart

Het kan zijn dat bij u het risico groter is om in een crisis terecht te komen. In zo'n situatie worden vaak vooraf afspraken gemaakt en vastgelegd in een crisiskaart.

Wij helpen u graag verder

Stel uw vraag aan GGZ NHN per mail

U kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord. 

Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.

Liever bellen?

Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.

Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer

088 65 65 010 

Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!

Aanmelden bij GGZ NHN

Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten en BIG-geregistreerde psychologen) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via: