Contrast
Onderstrepen

Het verhaal van Yvette (teamleider en ergotherapeut)

De cliënten die 1 of meerdere keren per week bij de dagbesteding, Maatwerk of MindsZ in Heerhugowaard aan de slag gaan, zitten sinds woensdag 18 maart thuis door de coronamaatregelen.

Maar niet alleen! Via video’s, bellen en de postbode houden ze toch contact. Yvette Roet teamleider en ergotherapeut bij Maatwerk, centrum voor werk en ontwikkeling: “de cliënten waarderen het dat we zoveel moeite voor hen doen”.

Dagbesteding bij je thuis

Ook in deze tijden wordt nog maatwerk geleverd. Niet iedereen heeft immers dezelfde mogelijkheden. De besloten groep op Facebook is belangrijk om structuur aan de dag te bieden. Elke dag staat om 10.30 uur de koffie op tafel en is het team online te volgen. Om 11.00 uur start de video met een activiteit. Wilfred heeft een muziekquiz gedaan, Nicole zet deelnemers creatief aan het werk, Aniek vlogt er op los. Degenen die de video niet via Facebook kunnen bekijken, willen we een link via de e-mail gaan sturen of via de online videobelapplicatie Zoom gaan benaderen. “Het gaat niet eens zozeer om de activiteit, maar om het lijntje met ons, de vaste begeleiders”, zegt Yvette. “Dat ze ons kunnen zien, dat we er zijn voor hen, dat maakt het waardevol”.

Klein geluk

Het zit’ m in de kleine dingen, vertelt Yvette.  “In een van de video’s heeft Nicole iets op het raam geschreven. Dit hebben we met een live-video online gezet in een besloten groep op Facebook en de mensen uitgenodigd om naar het raam te komen om te zien wat er stond. Dat geeft iemand een reden om even de deur uit te gaan, toch naar ons toe te komen. We hebben gezwaaid en door het open raam met een aantal deelnemers gesproken. Netjes op 1,5 meter afstand.”

Naar de mensen toe

Ook zorgt het team ervoor dat mensen thuis bezig blijven. Iedere cliënt heeft een persoonlijke brief ontvangen. Wilfred en Aniek hebben ze persoonlijk bezorgd.  En zij schrijven terug, over hun ervaringen ‘in tijden van corona’. Als dit allemaal voorbij is, bundelt het team de brieven en leggen ze de ervaringen vast in een boekje. De volgende thuisopdracht is een fotowedstrijd, waarbij iedere cliënt een foto maakt van iets in huis dat hem herinnert aan de dagbesteding.

Zoom

Meerdere keren tijdens het gesprek stipt Yvette aan dat de video’s nog veel beter kunnen. Maar voor de cliënten tellen vooral de vertrouwde gezichten. Daarom zoekt het team nu uit of ze met Zoom kunnen werken. “Er ontstaat veel creativiteit, het team pakt dit in deze tijd zo ontzettend goed op”, stelt Yvette. “En voor ons is het ook fijn om elke dag naar het werk te gaan en dit met elkaar -volgens de veiligheidsmaatregelen- voor elkaar te maken.  Maar het allerbelangrijkste: onze deelnemers waarderen het enorm”.

Vragen over werken bij GGZ NHN?

Vraag het onze recruiters

Heb je een vraag over een van onze vacatures of staat er momenteel geen interessante vacature voor jou tussen, maar heb je wel interesse om bij GGZ NHN te werken? Bel, mail of whatsapp met een van onze recruiters:

Charis Nieuwenhuis recruiter Charis Nieuwenhuis 
tel: 06 33 05 23 25 of mail
Sebastiaan van Bruggen recruiter Sebastiaan van Bruggen
tel: 06 30 66 23 42 of mail

Of vul onderstaand contactformulier in. 

P&O Servicedesk

Heb je een vraag over je sollicitatie of over de sollicitatieprocedure, neem contact op met onze P&O Servicedesk op:

Telefoonnummer
072 531 27 77

Leuke vacature gezien en heb je er inhoudelijk vragen over? Je kunt de contactpersoon die genoemd staat in de vacature altijd bellen!