Betrokken, kritisch en enthousiast zet de Clienten Familie Medezeggenschapsraad (CFM-raad) zich in voor de kwaliteit van de zorg. Zorg waarbij de cliënt centraal staat. In de CFM-raad zitten mensen die uit eigen ervaring weten wat een behandeling bij GGZ NHN kan betekenen: cliënten, ex-cliënten, familieleden en andere naastbetrokkenen met elkaar. Dat is uniek en blijkt goed te werken. Door deze eigen ervaringen voelen wij ons extra betrokken bij de belangen van cliënten van GGZ NHN.
De CFM-raad doet haar werk in het hele werkgebied van GGZ Noord-Holland-Noord. Wij werken met 3 niveaus van medezeggenschap:
Als lid van de Cliënten en Familie Medezeggenschapsraad praat u mee over verschillende onderwerpen; van behandeling tot beleid van GGZ NHN. Ook uw inbreng is waardevol en helpt om de zorg en behandeling van cliënten en familie te verbeteren. Wij zien ons ledental graag groeien met betrokken en enthousiaste mensen.
Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt via het formulier. Of spreek een boodschap in via telefoonnummer 072 5312 717, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.
Postadres: Stationsplein 138, 1703 WC Heerhugowaard
Om lid te kunnen worden van de CFM-raad moet je in ieder geval cliënt of ex-cliënt zijn. Of familielid of op een andere manier naastbetrokkene zijn.
Het opkomen voor de belangen van mensen die zorg en ondersteuning ontvangen. Het bundelen van die ervaringen en deze doorgeven aan beleidsmakers bij zorg- en welzijnsorganisaties. Het verhaal van cliënten vertellen, vanuit hun eigen beleving en ervaring. (bron: Movisie)
Dat is de wet die sinds 1996 medezeggenschap regelt voor cliënten in de zorg, de Wet Cliënten Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ). Deze wet is op 21 mei 2019 vervangen door de WMCZ 2018. Als deze is gepubliceerd in de Staatscourant treedt deze in werking.
De CFM-raad doet heel veel op heel veel verschillende plaatsen in heel Noord-Holland. Samen met jou kijken we waar jouw kennis en ervaring het meeste kan betekenen voor de CFM-raad.
Een raadslid kan heel veel verschillende dingen doen. Doel is daarbij altijd om de algemene belangen van cliënten en familie te behartigen. Meer weten? Neem dan contact met ons op.
Stel hier je vraagU kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord.
Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.
Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.
Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van ma t/m vrij van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer
Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!
Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten en BIG-geregistreerde psychologen) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via: