Het verhaal van Moos (Sociaal psychiatrisch verpleegkundige bij SEPH)

Moos (SPV) is al 20 jaar werkzaam bij GGZ NHN. Sinds 2011 werkt zij bij de spoedeisende psychiatrische hulp (SEPH) en is daar sinds 2019 ook teamleider.

Pijler

“De manier waarop GGZ NHN de crisisdienst heeft ingericht vind ik uniek. Het is een belangrijke pijler van de organisatie. Andere instellingen werken vaak met bereikbaarheidsdiensten. Dit doe je naast je dagelijkse werkzaamheden, of je wilt of niet. Bij ons kiezen medewerkers bewust voor deze functie en zijn volledig beschikbaar voor de SEPH. Hierdoor kan je ook een hoge kwaliteit van zorg leveren.

Wat ik vooral leuk vind aan dit werk is het onverwachte, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Dat dynamische past bij mij. We zien alle ziektebeelden voorbij komen. Soms word je gebeld omdat iemand in zijn blote kont op straat staat en de politie hem de auto niet in krijgt. We moeten ook geregeld naar mensen toe die heel somber zijn en niet meer willen leven. Dan schatten we samen met de arts in of iemand (al dan niet vrijwillig) moet worden opgenomen. Ik vind het mooi als ik mensen toch een beetje hoop kan bieden. Als een cliënt met een depressie, die geen hulp wilde accepteren, toch besluit de hulpverlening een kans te geven."

Transparantie

"Ik werk hier al een lange tijd en voel mij nog steeds erg op mijn plek. Ik blijf me ontwikkelen, wat zeker te danken is aan de manier waarop GGZ NHN met zijn medewerkers omgaat. Er is ruimte voor eigen ontwikkeling (bijvoorbeeld door trainingen), eigen initiatief en verandering. Ik heb nu een nieuwe uitdaging als teamleider, waar ik veel energie van krijg. Ik vind de sfeer binnen onze organisatie ook heel prettig: weinig hiërarchie en veel transparantie. Dat merk ik ook vanuit mijn rol in de medezeggenschapsraad. Er wordt naar medewerkers geluisterd, gebruik gemaakt van hun expertise en open gestaan voor argumenten."

We gaan ervoor!

"Vanwege de wisseldiensten zie ik mijn collega´s relatief weinig. Toch zijn we een heel hecht en gedreven team. Er heerst een veilige sfeer, waar ook ruimte is om persoonlijke dingen te delen. Dat is heel prettig, want dit werk vraagt veel van je. Het is belangrijk dat je elkaar steunt en een beetje op elkaar let. Afgelopen weekend hadden we bijvoorbeeld twee suïcides, dan zijn wij de eerste opvang voor de familie van de client. Dat zijn dingen die je echt samen moet dragen. Ik ben ongelofelijk trots dat onze crisisdienst zo goed draait en dat iedereen er echt voor gaat!"

Lees ook het verhaal van Moos over werken tijdens corona

Vragen over werken bij GGZ NHN?

Vraag het onze wervingsspecialist

Heb je een vraag met betrekking tot de vacatures voor psychiater, GZ-psycholoog, klinisch psycholoog, psychotherapeut, arts, verpleegkundig specialist, spv of verpleegkundige, neem contact op met:

Pamela Heuvelman, wervingsspecialist

Telefoonnummer
06 83 43 74 80

P&O Servicedesk

Heb je een vraag over je sollicitatie of over de sollicitatieprocedure, neem contact op met onze P&O Servicedesk op:

Telefoonnummer
072 53 12 777

Leuke vacature gezien en heb je er inhoudelijk vragen over? Je kunt de contactpersoon die genoemd staat in de vacature altijd bellen!