Het verhaal van Bessie (digiteam)

"Tien jaar geleden startte ik als psychiatrisch verpleegkundige bij GGZ Noord-Holland-Noord op de crisisafdeling in een nieuw team volop in ontwikkeling. Tegenwoordig verdeel ik mijn werkdagen over twee plekken: het Digiteam en Kliniek Noord-Kennemerland. Allebei in de rol als psychiatrisch verpleegkundige. Er is in de tijd veel veranderd in de manier van werken en zijn er een aantal vernieuwingen geweest zoals de komst van Telezorg en de oprichting van het Digiteam.

Van Telezorg op de afdeling naar Digiteam

Een van de vernieuwingen op de crisisafdeling was Telezorg: een computerscherm waarop cliënten vanuit hun thuissituatie konden inbellen voor bijvoorbeeld een praatje of als men in crisis dreigde te raken. Telezorg nam zo’n toevlucht dat het op de crisisafdeling niet meer mogelijk was dit goed te blijven ondersteunen. We konden opgenomen cliënten onvoldoende ondersteunen of de zorg bieden die zij nodig hadden.

Digiteam

Op deze manier is het Digiteam ontstaan. Een inmiddels vast team, waar cliënten, en eventueel familie, 24 uur per dag contact mee kunnen maken. Zowel via een computerscherm als via de telefoon. Het Digiteam biedt op deze manier ‘ongeplande zorg’ en is altijd bereikbaar voor een praatje. Is er meer hulp nodig dan kan dit ingeschakeld worden. Daarnaast geeft het Digiteam ondersteuning aan cliënten voor het gebruik van digitale middelen waaronder bijvoorbeeld het cliëntenportaal Mijn GGZ NHN.

Prettige werkverdeling

Ik kreeg onlangs de gelegenheid om mijn werk te verdelen over twee plekken: 2 dagen in de kliniek en 2 dagen bij het Digiteam. Door de ervaring in de kliniek heb ik veel cliënten leren kennen. Ik spreek of ondersteun hen nu op mijn Digiteam-dagen. Ik schat de eventuele crisis in en onderneem actie indien nodig.

Deze verandering en keus zorgt voor mij dat ik prettig kan blijven werken en dat de werkdruk op de kliniek minder zwaar voor mij is. Steeds meer cliënten weten het Digiteam te vinden, hetzij met een hulpvraag of praatje tegen de eenzaamheid."

Vragen over werken bij GGZ NHN?

Vraag het onze wervingsspecialist

Heb je een vraag met betrekking tot de vacatures voor psychiater, GZ-psycholoog, klinisch psycholoog, psychotherapeut, arts, verpleegkundig specialist, spv of verpleegkundige, neem contact op met:

Pamela Heuvelman, wervingsspecialist

Telefoonnummer
06 83 43 74 80

P&O Servicedesk

Heb je een vraag over je sollicitatie of over de sollicitatieprocedure, neem contact op met onze P&O Servicedesk op:

Telefoonnummer
072 53 12 777

Leuke vacature gezien en heb je er inhoudelijk vragen over? Je kunt de contactpersoon die genoemd staat in de vacature altijd bellen!