Veelgestelde vragen

U bevindt zich hier: Homepage > Verwijzers > Veelgestelde vragen  

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen en antwoorden voor verwijzers.

  • Mijn patiënt heeft acuut hulp nodig. Wat kan ik doen?

    Uw patiënt is al in behandeling bij GGZ NHN
    Indien uw patiënt bij ons in behandeling is  neem dan binnen kantooruren contact op via 088 65 65 010 en vraag naar zijn of haar behandelaar of de crisisdienst. Buiten kantooruren is de crisisdienst van GGZ NHN (SEPH) beschikbaar voor hulp.

    Uw patiënt is nog niet in behandeling bij GGZ NHN
    Wanneer uw patiënt nog niet bij ons in behandeling is kunt u binnen kantooruren deze persoon direct bij ons aanmelden via 088 65 65 010. Buiten kantooruren is de crisisdienst van GGZ NHN (SEPH) beschikbaar voor hulp.

  • Kan ik een patiënt aanmelden specifiek voor internetbehandeling?

     Via een van onze online aanmeldformulieren kunt u uw patiënt aanmelden bij GGZ NHN. In het formulier kunt u aangeven dat uw patiënt graag gebruik wilt maken van internetbehandeling. 

    Er vindt altijd een intakegesprek plaats. Op basis van de klachten spreekt onze behandelaar vervolgens met de cliënt af of internetbehandeling een passende interventie is.

    Meer informatie over internetbehandeling

  • Bieden jullie behandeling via internet?

    GGZ NHN maakt het voor klanten mogelijk om ook via internetbehandeling aan diverse psychische klachten te werken. Deze online hulp, bestaande uit informatie, opdrachten en oefeningen, wordt altijd geboden in combinatie met persoonlijke gesprekken. Door behandeling met online middelen te ondersteunen, krijgen mensen meer regie over hun herstel. 

    Meer informatie over: internetbehandeling

  • Hoe meld ik een patiënt aan?

    Uw patiënt aanmelden voor behandeling bij GGZ NHN is mogelijk via:

  • Kan ik mijn patiënt verwijzen via HIS?

    Indien u op Zorgring bent aangesloten kunt u een patiënt eenvoudig digitaal doorverwijzen via uw HIS. Bijlagen bij een aanmelding kunt u alleen via uw Zorgring of iZorg mailaccount beveiligd versturen.

    Er is voor aanmelding via het HIS een handleiding beschikbaar. Deze handleiding geeft een korte toelichting op onder meer de verwijscriteria en de vervolgprocedure na aanmelding.

    Meer informatie over: aanmelden van uw patiënt

  • Welke vormen van behandeling biedt GGZ NHN?

    GGZ NHN is er voor mensen met psychiatrische stoornissen die specialistische behandeling of begeleiding nodig hebben.

    Er zijn verschillende vormen van behandeling mogelijk. Samen met de klant kijken wij welke behandeling, of combinatie hiervan, geschikt is voor bij de hulpvraag en situatie.

    Meer informatie over behandeling

  • Kan ik contact opnemen voor intercollegiaal overleg?

    Heeft u behoefte aan intercollegiaal overleg met een psychiater over verwijzing, medicatie of behandeling van uw patiënt?

    Neemt u dan gerust contact op met een van de aanmeldpunten GGZ NHN. U kunt met alle vragen bij ons terecht. Wij zoeken naar een passend antwoord op een zo efficiënt mogelijke manier!

  • Aanmelden
  • Stel een vraag
  • Bel mij terug
  •   Bel 088 65 65 010

       klantenservice bereikbaar op
       ma t/m vrij van 08:30 - 17:00