Hulp bij crisis

U bevindt zich hier: Homepage > Cliënten > Hulp bij crisis  

Hulp bij crisis

Wanneer u in een psychische crisis raakt, of u vermoedt dat u in een psychische crisis raakt, is het van belang dat u snel geholpen wordt.

De crisisdienst van GGZ NHN kan direct behulpzaam zijn in zo’n situatie en een inschatting maken van de problemen. Welke hulp u krijgt is afhankelijk van uw situatie. Elke crisis is immers anders. Samen zoeken we naar de beste oplossing. Het doel is altijd om uw situatie zo snel en goed mogelijk te stabiliseren.


Crisisdienst

De crisisdienst van GGZ NHN kan in geval van crisis op verschillende manieren door u, uw familie of uw huisarts ingeschakeld worden. Als u met spoed hulp nodig heeft, staat hieronder uitgelegd met wie u contact op moet nemen:

Tijdens kantooruren (8.30 uur – 17.00 uur)

  • Wanneer u bij GGZ NHN staat ingeschreven kunt u bij crisis zelf contact opnemen met uw behandelaar of het behandelteam waar in uw behandelaar werkzaam is. U kunt hierover bij de start van de behandeling afspraken maken met uw behandelaar. Heeft u geen direct nummer? GGZ NHN is binnen kantoortijden altijd te bereiken via: 088 65 65 010.

  • Bent u niet bij GGZ NHN ingeschreven? Neem eerst contact op met uw huisarts. Uw huisarts zal zo nodig contact opnemen met GGZ NHN.

 Buiten kantooruren

  • Als u ingeschreven staat bij GGZ NHN en u heeft met uw behandelaar afspraken gemaakt over crisisbehandeling, kunt u op basis van deze afspraak zelf telefonisch contact met ons opnemen.

  • Wanneer u niet bij ons staat ingeschreven of u heeft geen specifieke afspraken gemaakt over crisisbehandeling, neem dan bij crisis buiten kantoortijd contact op met de huisartsenpost. De dienstdoende huisarts kan via de meldkamer contact opnemen met de spoedeisende psychiatrische hulp van GGZ NHN.


Kinderen en jeugd tot 18 jaar
Lees op deze website wat u kunt doen voor kinderen tot 18 jaar die acuut hulp nodig hebben.


Crisiskaart
Het kan zijn dat bij u het risico groter is om in een crisis terecht te komen. In zo'n situatie worden vaak vooraf afspraken gemaakt en vastgelegd in een crisiskaart.

Deel dit artikel via:

  • Aanmelden
  • Stel een vraag
  • Bel mij terug
  •   Bel 088 65 65 010

       klantenservice bereikbaar op
       ma t/m vrij van 08:30 - 17:00