Wachttijden

U bevindt zich hier: Homepage > Cliënten > Wachttijden  

Wachttijden

Een actueel overzicht van de wachttijden bij GGZ NHN per 4 mei 2017.

In de bijlage Wachttijden vindt u de wachttijden per 4 mei 2017 bij GGZ Noord-Holland-Noord (in weken) van:

- Aanmeldwachttijd: aanmelding tot aan het eerste gesprek

- Behandelwachttijd: 1e intake tot aan 1e behandelcontact

De wachttijd is niet afhankelijk van waar u verzekerd bent. U kunt altijd bij uw zorgverzekeraar een verzoek doen voor bemiddeling naar een andere aanbieder. De wachttijd per locatie is gebaseerd op de gemeente waar u woont. Wij adviseren u om bij de aanmelding expliciet te vragen naar de wachttijd op de locatie van uw keuze.

De wachtlijsten gelden voor behandelingen zonder opname.


Wachtlijstbemiddeling

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Hulp bij crisis

Wanneer u in een psychische crisis raakt, of u vermoedt dat u in een psychische crisis raakt, is het van belang dat u snel geholpen wordt. De crisisdienst van GGZ NHN kan direct behulpzaam zijn in zo’n situatie en een inschatting maken van de problemen.


Aangemeld en dan?

Wanneer de verwijzing naar GGZ NHN heeft plaatsgevonden ontvangt u van ons een brief met de uitnodiging voor het eerste gesprek. Op de pagina Aangemeld, en dan leest u meer over het eerste gesprek en de start van de behandeling.

Deel dit artikel via:

  • Aanmelden
  • Stel een vraag
  • Bel mij terug
  •   Bel 088 65 65 010

       klantenservice bereikbaar op
       ma t/m vrij van 08:30 - 17:00